(Crònica) La Mixa als Pallars


Si aquests dies heu vist imatges de les terres de Lleida al meu Instagram, no és pas que hi sigui per casualitat. Fa uns mesos enrere vaig rebre la proposta dels Serveis Educatius dels Pallars per venir a fer algunes xerrades als seus centres. Ja us podeu imaginar la meva sorpresa i emoció, sobretot perquè no havia visitat mai aquesta zona de Catalunya. 

 

Vaig acceptar encantada i per fi va arribar la primera setmana d'abril. Només us diré que tan sols el viatge de Lleida a Tremp ja em va deixar bocabadada i amb moltes fotos a la memòria del telèfon (vegeu les fotos aquí dalt). Un cop allà, vaig tenir de descobrir la capital del Pallars Jussà: des d’alguna de les seves acollidores llibreries, fins a la biblioteca Maria Barbal. 

 

L’entusiasta bibliotecària Laura, em va mostrar tots els racons d’aquest espai protegit i cuidat pels misteriosos menairons. ^.^ Els menairons són éssers diminuts i molt treballadors que formen part de la mitologia pirenaica, i que l’autor Pep Coll va apropar a la literatura amb el premi Gran Angular “Què farem? Què direm?”.

 

A la biblioteca fins i tot tenen cura d’una web anomenada “Tarter de llibres”, un projecte entre biblioteques per donar visibilitat a la producció bibliogràfica de les comarques del Pallars Jussà, Pallars Sobirà i Alta Ribagorça. Si aneu a la secció de narrativa trobareu un munt de llibres relacionats amb el territori... i fins i tot alguns que no sabíeu que ho estaven!

 

 

Ara sí, va arribar el dia D, i vaig poder conèixer als nois i noies d’alguns instituts d’Esterri d'Àneu i Sort. Els vaig explicar la meva experiència com a booktuber, junt a alguns consells perquè ells també ho poguessin ser, i ens vam recomanar un bon grapat de llibres mútuament... “Camins de llibertat” de Maite Carranza, “L’artilleria de Mr. Smith” de Francesc Puigpelat, “Train kids” de Dirk Reinhardt, “Sweet Sixteen” d’Annelise Heurtier i “Wolfgang, extraordinari” de Laia Aguilar entre molts d’altres...

 

Durant el viatge de nou a Tremp, també vaig descobrir per primera vegada la màgia dels bibliobusos. El Pere Quart estava estacionat prop de la carretera, i vaig poder pujar-hi a donar una ullada. Quin servei tan magnífic i necessari que fan aquests bibliotecaris sobre rodes!! A l'arribar justament estaven fent un taller de contes per als més petits.

 

Abans de marxar d’Esterri, però, em va encantar visitar la seva petita però eixerida biblioteca de la mà de l’Oriol, bibliotecari i també autor de l’interessant obra de “Les falles del Pirineu” editat per Pagès Editors.

 

 

Una de les sorpreses més grans durant el viatge va ser retrobar-me amb l’Anull -una fantàstica  i veterana Quellegista- a les xerrades de Tremp... Quina il·lusió! El món realment és un mocador! ;-D

 

Escric aquest post durant el meu últim dia a Tremp i no podria sentir-me més agraïda! Moltes gràcies a tots als membres dels Serveis Educatius del Pallars que m’heu acompanyat pel vostre caliu i generositat. Me'n vaig amb una pila d’experiències i paisatges increïbles gravats al cor, i convençuda que haig de tornar. Com diria El Foraster: sou molt bona gent... Paraula de Mixa!

 

Mx



Write a comment

Comments: 0