36 preguntas para conocerte y 4 minutos para amarte [CAT]

Títol: 36 preguntas para conocerte y 4 minutos para amarte

 

Autor: Jordi Sierra i Fabra

 

Idioma: Castellà (no disponible en català)

 

Editorial: Edebé

 

Any d’edició: 2018

 

Sinopsis: Nunca había creído en los ligues de una noche. Ni siquiera estaba muy seguro de lo del amor a primera vista. Pero ninguno de los dos había bebido, así que no cabía atribuir al alcohol lo que estaba pasando. Bibiana era una turbulencia.Exudaba ternura, amor, fuerza.

 

 

Sin embargo, tenía un secreto que lo iba a cambiar todo.

 

 

 

 

Ressenya

Aquesta tardor 2018, Edebé acaba de publicar les darreres novetats juvenils, que inlouen noms tan coneguts com el de Jordi Sierra i Fabra, qui enguany ha rebut ni més ni menys que la Creu de Sant Jordi per la seva feina en pro de la cultura (l’enhorabona!).

 

La història -que neix de l'impactant testimoni de més d'una amiga d'en Sierra i Fabra- té una pàtina d’intriga i suspens que us tindrà encuriosits fins pràcticament el final, amb ganes de saber quin secret amaga la protagonista. En aquest sentit, m’ha recordat a una altra obra que m’encanta de Sierra i Fabra “Per un grapat de petons (Un xic d'abril, una mica de maig, tot setembre)”.

 

Penso que un dels motius pels quals vaig gaudir tant de “Per un grapat de petons” va ser aquest secretisme: al descobrir la trama em va agafar per sorpresa i em va semblar molt interessant. A “36 preguntas...” en canvi, ja sabia d’avançada quina problemàtica tractaria (doncs en vam parlar a la presentació). Per tant, més de la meitat del llibre (durant el qual el protagonista no para de fer-se preguntes) m’ha semblat bastant repetitiu i poc emocionant. 

 

És per això que el meu tros preferit ha començat a partir de les primeres tres quartes parts del llibre. Des que descobrim el secret de la Bibiana fins al final, el següents capítols són realment intesos i el final és molt xocant. Personalment m'he quedat amb ganes de seguir llegint!

 

Sens dubte, el capítol 38 és dels més punyets i sorprenets. Ras i curt: el que en anglés se’n diria un “eye-opener”, quelcom revelador que et fa obrir els ulls a una realitat que potser desconeixies, com per exemple en aquest cas una manipulació molt concreta de les famarcèutiques.

 

Respecte a la narració, és veloç, poètica a voltes, i no trobareu un sol capítol sense diàleg. Tal i com va explicar en Jordi Sierra i Fabra a la Presentació de Novetats d'Edebé 2018: “No descriuré allò que pugui causar més impacte en forma de paraula parlada”.

 

La meva recomanació és que us endinseu en aquesta novel·la sabent el mínim de spoilers possibles. Podeu fer-ho amb tota confiança perquè les obres de Sierra i Fabra són un segell de qualitat, i sabeu que al capdavall us sorprendran... Paraula de Mixa!

 

Mx


Igual que vaig fer amb l'anterior ressenya de "Comptant núvols", he pensat en buscar-li una banda sonora al llibre, i crec que aquesta cançó encaixa a la perfecció... Què en penseu?

 


Write a comment

Comments: 0