Crònica de la 70a Nit de Santa Llúcia

 

Vaig saber que la 70a Nit de Santa Llúcia seria especial tan aviat com els altaveus del Teatre Nacional començaren a donar instruccions al públic. Estàvem a punt de començar la gravació de la gala (que després es retransmetria a TV3) i des de megafonia ens van animar a somriure amb els ulls com si la declaració de la renda ens hagués sortit a retornar, i a evitar mirar directament a les càmeres com si d’un veí pesat es tractés. ^.^

 

I l’espectacle va començar. Reconec que una hora després no em podia creure que el temps hagués passat tant ràpid... No només m’ho havia passat bé, sinó que havia rigut amb paròdies hilarants i m’havia emocionat amb reivindicacions necessàries.

 


Sens dubte, un dels meus moments preferits de la nit fou quan el presentador de la gala  -Long Li Xue, presentador del programa d'Adolescents iCat- va esmentar totes aquelles persones disposades a emprar la desobediència envers una alta institució: «Hi ha qui els anomena rebels, o herois». Evidentment, estava parlant de les persones que pensem seguir fent servir tots els accents diacrítics eliminats per l’Institut d’Estudis Catalans.

 

També vaig riure d’allò més amb la referència a les faixes promocionals de les novel·les (tan grans que ja no caldrà que emboliquem els llibres per regal!) o amb els irònics gags que s’anaven intercalant entre les entregues de premis. Aquí podeu veure tots els guardonats i guardonades:

 

 

Durant el seu discurs, el vicepresident d’Òmnium Cultural Marcel Mauri, va rememorar la primera Nit de Santa Llúcia, celebrada clandestinament a la Llibreria Catalonia. «Som el país que ha rebrotat de totes les derrotes i que segueix treballant per un futur compartit. El país que fa, de la diferència, riquesa» afirmà, «I si volem ser un sol poble, cal que la cultura ho inundi tot». Ja ho deia Montserrat Roig... «La cultura és l'opció política més revolucionària a llarg termini»

 


Ja només em queda donar l'enhorabona a les persones guanyadores i felicitar a Òmnium per un acte trencador, decidit a eixamplar la base de lectors i demostrar que la cultura és segura, viva i divertida... Paraula de Mixa!

 

Mx


Ver esta publicación en Instagram

Una publicación compartida de Mixa (@mixa_ql)


Write a comment

Comments: 0