Aprendre a dir que no (Col·lecció Emocions)

Títol: Aprendre a dir que no

 

Autora: Mireia Canals

 

Il·lustradora: Sandra Aguilar

 

Editorial: Salvatella

 

Sinopsis: A l'aniversari del Xavier, no hi ha res que superi el seu estoig nou i el seu berenar de croissants de xocolata. Però el Xavier al llarg del dia descobrirà que acabarà sense el seu deliciós croissant i jugant de porter a futbol, la posició que menys li agrada. Però tot tindrà solució gràcies al seu superheroi preferit. L'assertivitat és una habilitat social  i  podrem treballar-la a fons gràcies a les activitats proposades al final del conte. Edat de 2 a 8 anys.

 

ressenya

Quants de nosaltres tenim pendent aprendre a dir que no? Jo sí, així que no he pogut evitar reprimir un somriure al veure aquest títol de la col·lecció Emocions de l’editorial Salvatella.

 

«Els contes estan estructurats al voltant d’unes històries en les quals l’Anna o en Xavier passen algun tipus d’aventura per reconèixer, aprendre i posar en pràctica allò que a l’infant li provoca por, tristesa, alegria, ràbia, entre altres emocions.»

 

Col·lecció Emocions
Col·lecció Emocions

En aquest cas, el Xavier està fart de dir sí a tot, fins i tot quan no en té gens de ganes. A mi m’ha passat força vegades, com quan de petita al pati vaig acabar canviant totes les meves cartes Pokémon per unes que no volia perquè no vaig saber negar-me. Sort que la professora em va veure moixa i em va ajudar a recuperar-les!

 

No és fàcil aprendre a dir que no: posar limitis, saber-te fer valorar, no cedir a la pressió grupal... de vegades pensem que ofendrem algú i per això acabem cedint, però el Xavier ens demostra que es pot dir no de forma educada i respectuosa.

 

Per últim, al final del llibre trobareu, com sempre, una petita guia amb quatre activitats: una de comprensió lectora i tres per treballar l’assertivitat de forma grupal i individual.

 

Si voleu saber més informació sobre la col·lecció, us animo a que doneu un cop d’ull a la resta dels títols, que tracten temes com l’autoestima, la frustració, la impulsivitat i la por entre molts altres temes. No acceptaré un no per resposta! ;-D

Mx


Write a comment

Comments: 1
  • #1

    Marieta (Thursday, 25 June 2020 11:56)

    Hola!

    Tant la portada com la sinopsis d'aquest llibre m'han cridat l'atenció. De fet, crec que m'aniria bé llegir-lo, perquè tinc que aprendre a dir que no. En fi, què hi farem! Per cert, m'ha agradat molt la ressenya!

    Una abraçada i fins la pròxima!
    Marieta ~ Relatos de una náufraga