El carnaval dels animals

Títol: El carnaval dels animals

 

Autora: Elisabetta Garilli

 

Traductora: Anna Casassas

 

Il·lustradora: Valeria Petrone

 

Música: Orquestra de Pàdua i del Vèneto

 

Editorial: Combel

 

Any de publicació: 2020

 

Sinopsis: Un carnaval alegre i divertit. Amb un text rimat amb una adaptació d’Anna Casassas i unes il·lustracions inspirades en la música d’El carnaval dels animals, de Camille Saint-Saëns. De la mà del Lleó, els petits lectors faran un recorregut per tots els personatges de la suite a través de la música, el text i les imatges. A més, el llibre inclou un codi QR amb els fragments musicals de l’obra.

 

ressenya

L’editorial Combel ha publicat aquest àlbum tan original gràcies a la traducció d’Anna Casassas (guanyadora del Premi Trajectòria de la Setmana del Llibre en Català). És un llibre imponent, acolorit i ple de sorpreses! La veritat és que m’ha fet reviure la meva infantesa, quan anava al Liceu a veure espectacles infantils (un d'ells el Carnaval dels animals). 

 

Elisabetta Garilli

 

Sóc pianista i compositora, dissenyadora de recorreguts didàctics i cicles d’espectacles.

 

Cada vegada que obro un àlbum il·lustrat “n’escolto” la imatge, i la imatge posa en marxa dins meu una música, gairebé sempre a l’instant.

 

Altres vegades són les paraules les que creen una imatge, i són aquestes imatges les que em porten, igualment, a la música... de les paraules. La meva passió és oferir als infants i joves noves possibilitats de trobada amb l’art.

 

Valeria Petrone

 

He il·lustrat molts llibres per a editorials de tot el món, però ara és la primera vegada que m’encaro a una obra musical. Ha estat una aventura divertida i estimulant: després d’haver llegir el text i d’haver escoltat els diversos fragments, vaig deixar que la música em guiés la mà. L’obra de Saint-Säens transforma les idees en sons amb tanta precisió i eficàcia, que va aconseguir que a mi em fos natural fer el recorregut invers. Només cal escoltar El carnaval dels animals i a l’acte pollets, cangurs, cignes i lleons surten de la música i es posen a desfilar pel paper.


 

Com que les peces no són gaire llargues tindreu temps de llegir el poema, contemplar les il·lustracions i fins i tot ballar al ritme de la música. És súper imprescindible escoltar-la mentre llegiu, doncs li dóna una nova dimensió enriquidora a l’àlbum.

 

A més, ho podeu fer de manera senzilla, o bé buscant a l’ordinador l’enllaç que trobareu a la introducció del llibre, o escanejant el codi QR amb el mòbil. Us conduirà a una llista de reproducció sense anuncis ni interrupcions.

 

Diria que les meves cançons preferides són les dels ases i el cigne... però en general totes representen molt bé els animals que les protagonitzen! De fet, podeu jugar a endevinar l’animal quan comencin a sonar les primeres notes abans de passar a la següent pàgina. Els petits poemes d’Elisabetta Garilli i les il·lustracions de Valeria Petrone s’adiuen molt bé amb la música i afegeixen nous tocs d’humor. I gràcies a l'Orquestra de Pàdua i del Vèneto us enamorareu d’aquest carnaval tan especial.... Paraula de Mixa!

 

Mx 


Write a comment

Comments: 1
  • #1

    Marieta (Sunday, 05 April 2020 12:34)

    Mira que m'agraden molt els llibres infantils, però no n'acostumo a llegir. I espero poder fer-ho més sovint, perquè les il·lustracions que tenen m'encanten. Tot i que penso que potser la història no la disfrutaré gaire (potser és per això que no m'acaben d'atreure per llegir-los). Respecte al llibre que ressenyes, em sembla molt original que tingui codis QR per poder escoltar i posar música a la lletra que es veu al llibre.

    Una abraçada i fins la pròxima!
    Marieta ~ Relatos de una náufraga