Els llibres tenen poder! Segon dia a #LaSetmana19

“Avui és el gran dia” vaig pensar “m’he proposat passar 10 hores o més a la Setmana. Ho aconseguiré? “

 

Amb aquesta idea al cap, vaig arribar a la presentació de “Miquel Pujadó, el bard incombustible”, quan el cantautor parlava sobre el seu últim àlbum “A contraveu” i assegurà que l’últim fill sempre sembla el que t’ha quedat millor. Afirmà, també, haver notat una milloria en la seva interpretació: “jo només vaig començar a cantar perquè sinó ningú hauria cantat les cançons que escrivia”.

 

Després d’aconseguir que em signés el meu estimat poemari “Paraules d’amor de tota mena” i entrevistar-lo junt amb el seu biògraf Miquel-Lluís Muntané, vaig aprofitar per donar una volta i seguir saludant a la resta d’editors i escriptors amb els que el dia 6 no havia coincidit.

 

Presentació de "Miquel Pujadó, el bard incombustible"
Presentació de "Miquel Pujadó, el bard incombustible"

Finalment els editors de Gregal i la dinamitzador cultural Mònica Socías em van convèncer per assistir a la presentació de “Gitanes i gitanos catalans” a càrrec de la seva autora Cinta S. Bellamunt i amenitzada pel grup Sabor de Gràcia. Ja us podeu imaginar quanta gent va atraure l’espectacle! Sobretot quan, versionant la “Gitana Hechicera” de Peret, canviaren la tornada per “Els llibres tenen poder! Els llibres són poderosos, els libres tenen poder!” ^:^

 

 

Durant la presentació explicaren que el llibre (basat en un documental de TV3) conté 40 entrevistes a gitanes i gitanos de diferents edats i professions sobre música, menjar costums i vivències. El guitarrista principal de “Sabor de Gràcia”, Sicus Carbonell, dedicà el llibre especialment als “gitanets i gitanetes” que donaren el seu testimoni i ja no ens acompanyen, i a tots els que van arribar a Catalunya 600 anys enrere i es van saber integrar. “Sense ells no seríem aquí”.

 

 

Després de fer un mos per dinar, em vaig apropar a escoltar la presentació de “Literatura de proximitat”: un recull de contes que tan sols estarà disponible durant La Setmana, publicat  conjuntament per AdiA Edicions, Males Herbes, laBreu Edicions, i L’Altra Editorial. Alerta col·leccionistes! “D’aquí a uns anys el vendreu per 70€!” reia Ricard Planas (Males Herbes).

 

Pau Vadell (AdiA Edicions) lloà “l’escriptura autèntica i contundent” del conte de Jaume C. Pons Alorda. Eugènia Broggi (L’Alatra Editorial) destacà el “punt d’ironia i mala llet” característic de Jordi Nopca. Ester Andorrà (laBreu) ens parlà de “l’estil bell i fràgil, i la violència soterrada” del text de Joan Vigó. I Ricard Planas emfatitzà el “toc sobrenatural” de la història de Elisenda Solsona i el seu característic “gir final que fa que caiguis de la cadira”.

 

Presentació "Literatura de proximitat"
Presentació "Literatura de proximitat"

I parlant de contes... També vaig aprofitar per assistir a la presentació del darrer llibre de Marta Romagosa “La Polaroid i altres relats”. Confessà que li encanta seguir fent àlbums de fotos de paper malgrat que col·lecciona traumes relacionats amb revelats catastròfics i càmeres perdudes. Sobretot li fascina la facilitat amb la que tots estem connectats. Qui sap quantes vegades hem aparegut a les selfies dels demés? D’aquesta manera els 13 relats de “La polaroid” s’entrellacen a través d’algun element comú i amaguen una sorpresa final.

 

Ja són gairebé les 20h quan decideixo batre’m en retirada perquè ja no puc més... estic baldada (rodolí!). Em penso que tots els professionals i col·laboradors de la Setmana es mereixen un reconeixement per aguantar al peu del canó cada dia. I precisament ahir era la Nit de la Setmana, la qual cosa significa que ningú va marxar fins les dotze del vespre passades! Però no us preocupeu... l’encanteri no s’ha trencat... encara ens queden 7 dies de Setmana!

 

 

Mx

Presentació "La polaroid"


properament les vídeo-crònique al canal

Write a comment

Comments: 0