El meu quart dia a la Setmana - La Nit dels Autors


El cel és fosc i desert. Les estrelles han decidit no fer acte de presència, però a diferència d’altres dies, les parades de la Setmana del Llibre en Català il·luminen la nit.

 

Quan arribo, vora les deu de la nit, està acabant «Centenària i impertinent», l'acte d’homenatge en el centenari del naixement de Maria-Aurèlia Capmany. L’actriu Carme Sansa, acompanyada d’un acordió, canta sobre la felicitat. Quan acaba, la Bel Olid, presidenta de l’AELC (Associació d'Escriptors en Llengua Catalana), ens recorda que ara comença el recorregut de la Nit dels Autors.

 

Disseminats per diferents punts de la fira hi ha taules, cadires i fins i tot un confessionari de cartró. Fins a 8 activitats que prometen ser prou engrescadores! Si aconsegueixo complir cinc o més rebré un obsequi... ho aconseguiré?

 

Així que puc, enfilo cap avall i vaig directa a l’espai de Bibliomància, a càrrec de Roger Pelàez que promet llegir el futur a través dels llibres! Com funciona? Li haig de fer una pregunta, escollir una pàgina dels llibres que té sobre la seva tauleta, indicar-li una paraula a l’atzar i escoltar la seva interpretació. Resultat? La diversió està assegurada!

 

Un cop tinc el meu primer segell, m’apropo a un dels escenaris de la fira on Maria Escalas s’ha proposat musicar qualsevol llibre. Amb el seu mòbil connectat als altaveus d’un dels escenaris, ens invita a pujar i fer això, dir-li un llibre. Ella no s’ho pensa gaire quan li dic que acabo de comprar una biografia novel·lada de Mary Shelley (“Castells a l’aire”, de Dolors Garcia i Cornellà) i posa el Romanç per a violí i piano d’Amy Beach, una compositora brillant igual de menystinguda que Shelley. Sona de meravella! Estic convençuda que la creació d'en Frankenstein la sabria també apreciar. ^.^

 

Fotos del Twitter de @Lasetmana i @EscriptorsAELC

 

Després m’apropo al racó de l’Estel Solé, que llegeix qualsevol cosa que li portis (em comenta que de moment ha recitat de tot, des de poemes fins a WhatsApps) i al confessionari, on el Martí Sales et demana que li expliquis quelcom que et pessiga l’ànima i et recomana llegir en veu alta un poema.

 

Per acabar, la Gina Clotet ens llegeix el seu conte “L’espera” (il·lustrat per Maria Girón), una història molt bonica sobre una nena que anhela capturar un pardalet, i la Míriam Cano em recomana “Las nieblas de Avalon” a la seva activitat auto-explicativa “Parlem i et recomano què pots llegir”.

 

Victòria! He aconseguit 6 dels 8 segells i rebo com a obsequi una bossa de l’AELC amb algunes postals de la ILC entre d’altres. Ha sigut una experiència diferent i emocionant que no m’importaria repetir més endavant, ja que m’he quedat amb les ganes de completar el circuit sencer! M'han faltat...

 

...Digues una paraula i t’escric un poema. Josep Pedrals

 

...Speed Dating. Mercè Foradada (Perles Cultivades, Edicions Saldonar), Blanca Busquets (La fugitiva, Proa); Raül Garrigasait (Els estranys, Edicions de 1984). T’expliquem coses interessants dels nostres llibres.  

 

Però ja sonen les dotze campanades, i –just com al conte de la Ventafoc- totes les parades arrepleguen veles. Tot torna a la normalitat, i a l’Avinguda de la Catedral hi regna el silenci. Malgrat això, sé que tot plegat no ha sigut un somni ni un encantament... La prova la porto dins del sarró, i no és una sabata de vidre, sinó un preciós llibre de paper.

 

Mx

Fotos del Twitter de @Lasetmana i @EscriptorsAELC