Crida 113 - <<ASTRÒNOM>> - L’”extravessant” i “excíntric” Tycho Brahe

Relat basat en fets reals

 

L’amo és molt estrany. Hip. Una vegada vaig veure com es treia la prost... porotes... el nas de mentida que porta. Al de veritat li falta un bocí per culpa d’una baralla entre musclos... mascles. Hip! Però sembla que li agrada ser “extravessant” o “excíntric” o com se digui! És tan ric que ha construït un daixonses... un castell on només es dediquen a mirar el cel. Ha! El dia que els hi caigui un regalet d’ocellet a la cara veurem si riuen tant! Hihihi! Sento que la gent l’anomena ast... artr... <<astrònom>>, exacte!, però ell ni se n’avergonyeix. Tycho Brahe, astrònom. No sé què vol dir però a mi m’ofendria. Diuen que per això va perdre el nas, perquè un aristrota... aristric... hip! un daixonses danès es va riure de les seves “predriccions”.

 

El que no s’ofèn mai és el Jepp. Hip! Bufó, crec que en diuen, encara que no és un humà gaire agraciat... És tan baixet que no m’arriba ni al pit! L’amo l’aprecia, però no el deixaven menjar al seu costat a taula, per coses de dallonses... classes. Hip! Doncs sabeu què ordenà l’amo? Va fer que mengés amb ell... sota la taula! hihihihihi

 

Em sembla que l’amo es pensa que en Jepp té poders de calarv... claride... clavari... que pot veure el futur, vaja! Hip! Maleït sigui, ja m’hauria pogut avisar que avui l’amo m’enviaria a aquest castell recargolat. Maleït ell i maleïdes escales, per què no paren de moure’s? Hip! Que potser he molestat l’amo? Si sempre faig el que vol quan em presenta en “sucietat”. Ha! No m’estranya que en un altre idioma signifiqui brutícia! I aquell paio va i diu: “perquè no ens envies el Rix cap aquí uns dies?” Hip! Es creuen que sóc molt divertit! Com si fos l’únic borratxo i banyut de les festes de l’amo! Però aquestes daixonses no s’acaben mai? Encara posaré la peülla on no és i em cauré daltab...

 

I aquest fou el tràgic final de Rix, un peculiar ant al qual l’astrònom danès Tycho Brahe havia fet agafar el gust per la beguda. Tampoc és la defunció més absurda d’aquesta història. Al mateix Brahe la mort el va agafar amb els pixats al ventre, literalment. Per sort, el recordem com el creador del primer institut d’investigació astronòmica (l’Uraniborg, s. XVI) i el més gran espectador del firmament abans que el telescopi fos un invent.

 

 

Mx


Write a comment

Comments: 0