El Santo

Títol: El Santo

 

Autora: Caterina Riba Sanmartí

 

Il·lustrador: Dani Torrent

 

Compositora: Laura Casaponsa

 

Editorial: Edicions Cal·lígraf

 

Any d’edició: 2017

 

Sinopsis: "El Santo" és un projecte a sis mans en què el text, les il·lustracions i la música s'embranquen en un diàleg que explora l'ambient enrarit d'un poble rural a través de la mirada d'un nen. La presència d'un home fora de les convencions socials desperta la imaginació desbordant del protagonista, alimentada pels ritus i relats d'un catolicisme que impregna la vida quotidiana.

 

Ressenya

La literatura i la música són dos de les meves majors passions, i quan es combinen creen obres úniques. Aquest és el cas de “El Santo” un conte que podreu escoltar. No, no em refereixo a un audiollibre, sinó a una banda sonora!

 

Caterina Riba
Caterina Riba

A la primera pàgina del llibre, trobareu l’enllaç (i el codi QR) per accedir a la pista, i un cop li doneu al botó del play, ja podreu començar a llegir. Per anar sincronitzats amb la melodia, podeu fer cas dels temps que veureu a la cantonada inferior de cada pàgina.

 

La idea em va semblar atrevida, però vaig començar una mica preocupada perquè 1) tenia por de que el meu ritme de lectura fos massa ràpid o lent i 2) perquè normalment no suporto escoltar música mentre llegeixo, sobretot si les cançons m’agraden.

 

La meva ment no pot evitar posar-se a cantar la lletra alhora que fa malabars per seguir la història, i la majoria de vegades tot plegat acaba en desastre: no he entès el que acabo de llegir i he patit escoltant la cançó.

 

Dani Torrent
Dani Torrent

Però per a la meva sorpresa, en aquest cas cap dels meus temors es va fer realitat. Llegís a la velocitat que llegís, sempre em quedaven uns segons de marge per contemplar i analitzar les il·lustracions fosques i un pèl sinistres de Dani Torrent abans de passar a la següent pàgina. De fet, es va convertir en un joc emocionant... seria capaç d’acabar la història a la vegada que la melodia?

 

I en segon lloc, la música em va semblar un element gairebé imprescindible. Al ser ambiental i no tenir lletra, no em va fer nosa en absolut, al contrari! Va aconseguir crear una atmosfera misteriosa, inquietant i èpica que acompanya a la perfecció el text escrit per Caterina Riba.

 

La història, tal i com diu la sinopsis, gira al voltant d’un poble anònim, enrarit i dominat per les convencions socials més antiquades. A través dels ulls del jove protagonista, veurem els seus defectes: hipocresia, prejudicis, orgull, enveja o rivalitat entre d’altres... Aconseguirem descobrir també alguna virtut?

 

Laura Casaponsa
Laura Casaponsa

Aquest recull d’anècdotes quotidianes, es veuen tenyides per tocs apocalíptics que us mantindran intrigats.

 

Quan vaig acabar la lectura, gairebé tenia la pell de gallina, i vaig trigar uns segons a tornar al món real. Si voleu gaudir-la igual que jo, us recomano que seguiu els següents passos:

 

1- Assegureu-vos de que res us interromprà durant 20 minuts com a mínim

 

2- Poseu-vos còmodes en una habitació on no hi hagi soroll de fons

 

3- Si pot ser, feu servir auriculars per escoltar la música

 

I ja estareu apunt per endinsar-vos en l’univers de “El Santo”... més que un llibre és tota una experiència!

 

Mx



Write a comment

Comments: 0