El gran llibre dels superpoders

Títol: El gran llibre dels superpoders

 

Autora: Susanna Isern

 

Il·lustradora: Rocio Bonilla

 

Traductora: Anna Llisterri

 

Editorial: Flamboyant

 

Sinopsis: El ball, la lectura, l’humor, la creativitat, l’agilitat, les matemàtiques… Tots tenim algun SUPERPODER increïble!

 

Un SUPERPODER que ens converteix en persones úniques i irrepetibles. Quin és el teu?

 

 

 

Ressenya

El superpoder de la lectura
El superpoder de la lectura

Ja sabeu que per a mi els llibres no tenen edat, de manera que no m’he pogut resistir a endinsar-me en la preciosa història de “El gran llibre dels superpoders”, un conte de proporcions tan extenses com una abraçada.

 

D’ell m’agrada cadascuna de les peces que el composen: la barreja d’aquarel·les i collage de les il·lustracions , el text, els acabats... Tot em sembla elegant i poètic, però alhora divertit i desenfadat. I sabeu per què no en tinc cap dubte? Doncs perquè estic convençuda que, si aquest conte s’hagués publicat un grapat d’anys enrere, la meva mare me l’hauria llegit en veu alta un munt de vegades.  Plegades ens hauríem dedicat a resseguir amb els dits i la mirada tots els petits detalls amagats a les il·lustracions (que és una de les coses que més m’agrada dels contes): el ratolinet amagat sota una torreta, un gat fet un embolic amb el seu cabdell de llana, el cargolí que puja per les parets de l’hivernacle...

 

Com no podia ser d’altra manera, el meu superpoder preferit és el de la lectura ^.^ (tant el text com la il·lustració són una explosió de colors i imaginació) encara que el seguirien de ben aprop la música (cada vegada que veig i llegeixo aquesta pàgina m’entra una sensació de pau!) o l’habilitat d’explicar històries  (et pots passar una bona estona fixant-te en tots els entranyables personatges un per un i el que representen) entre d’altres. I ara que ho penso crec que són els superpoders que més em representen! Encara que també m’ha captivat el superpoder de les matemàtiques, amb un cel fosc sembrat d’equacions brillants, i això que el càlcul no és el meu fort! ;-D

 

 

Potser el final m’ha semblat un pèl brusc i he trobat a faltar una darrera pàgina il·lustrada, on es veiessin tots els protagonistes del conte junts per donar la sensació de comiat que li falta, però em sembla fantàstica la idea de que l’editorial animi a que tothom pugui enviar el seu superpoder i així eixamplar la llista!

 

En poques paraules, “El gran llibre dels superpoders” és ideal per compartir petits moments llegint en família  i pensar en allò que ens fa especials... Paraula de Mixa! 

 

Mx


Write a comment

Comments: 0