El meu primer dia a la Setmana del Llibre en Català 2017 – Part 1

Quan arribo a l’Avinguda de la Catedral, el cel està ben gris, però el sol té el petit detall de sortir a saludar un moment i picar-me l’ullet abans de tornar a desaparèixer entre els núvols. Per fi veig la fira de la Setmana del Llibre en Català i tinc la sensació que aquí les agulles dels rellotges no s’han mogut en tot aquest temps. Les casetes, els escenaris... tot és exactament igual que com ho recordava. L’únic que ha canviat són els llibres que mostren les casetes i els records fantàstics que he anat acumulant amb el temps. I avui estic llesta per recollir-ne de nous!

 

La primera parada que faig de bon matí (indispensable) és a la caseta de la Institució de les Lletres Catalanes, on el fòrum Què Llegeixes ens ha reunit a tots avui perquè quellegistes de totes les edats puguem trobar-nos fora del món virtual. I gaudir de les fabuloses postals de la Institució! Aquest any formen un preciós mosaic a les parets amb tota mena de cites literàries i colors... La caseta no podria fer més goig!

 

 

Aviat arriben alguns dels meus companys quellegistes i membres del grup dels Joves Lectors Catalans, i després de posar-se de puntetes per collir unes quantes postals i participar al photocall, plegats marxem a donar un vol per descobrir quines novetats ens esperen a la fira.

 

Tot just la majoria de casetes estan començant a obrir que jo ja m’he comprat el meu primer llibre (“Rutes literàries de Barcelona”, Editorial Meteora) i he aconseguit que la seva autora, Maria Nunes, me’l signés. Quan els ensenyo el meu tresor posen cara de sorpresa... "Vist i no vist, quina rapidesa!" Pot ser que realment tingui poders ninja de velocitat ultrasònica? Crec que senzillament el meu entusiasme porta les regnes!

 

 

Mentre busquem un lloc per asseure’ns a esperar que arribin un parell de companyes més, ens atreu el so de les rialles i els aplaudiments i ens apropem a l’escenari 3, que en aquests moments està ocupat pel Mag Gerard promocionant el seu nou llibre “Màgia amb aliments” (Cossetània Edicions) amb una actuació de màgia. Quina casualitat! Encara recordo com si fos ahir la seva intervenció al matí dels joves de la Setmana 2015. Amb molt d’humor, sorpreses i confeti, el Mag ha portat a terme el seu gran final i jo no m’he pogut resistit a fer-li una petita entrevista. 

 

Qui també s’ha prestat a contestar un pregunta abans de marxar a donar un tomb per la fira és el polifacètic periodista Toni Soler, que tot just acabava de participar en una conversa amb Txe Arana. Quan l’he vist no m’ho he pensat dos vegades i m’hi he apropat, encara que m’ha sabut greu no dur a sobre en aquell moment “Història de Catalunya (modèstia apart)” perquè me’l signés, un llibre que em va fer veure la història amb ulls riallers! Bé, així millor... d’aquesta manera ja tinc un nou repte per a la Setmana del Llibre en Català de l’any que ve! ;-D

 

Mx




Write a comment

Comments: 0