Estimat Leo

Títol: Estimat Leo, volia escriure’t una carta, però...

 

Autors: Arguimbau & Arguimbau (Miquel i Daniel Arguimbau, pare i fill)

 

Editorial: Barcanova

 

Any edició: 2016

 

Sinopsis: L’Adrià aprèn a perdre dins i fora del terreny de joc dels sentiments, quan el seu millor amic també s’enamora de la mateixa noia, la Sara.

En la vida, el 10 és un número molt important. El lector haurà de decidir si l'Adrià, la seva família i els seus amics i, fins i tot, els professors i entrenadors es mereixen un reconeixement per les seves actituds i actuacions en el dia a dia. 

Hi ha humor? Sens dubte. 

I mal rotllo? Doncs, també.
Hi ha desànim, frustració...? Hi ha superació.
Aquest és un llibre per a nois o per a noies? Aquest llibre és per a tu, et diguis Sara o et diguis Adrià...

Ressenya

El proper 24 d’abril l’escriptor Miquel Arguimbau vindrà a la Biblioteca Ramon Fernàndez Jurado de Castelldefels, i per anar fent boca i conèixer-lo una mica al Club dels Experts vam decidir llegir alguns dels seus títols. Jo vaig escollir “Estimat Leo” perquè la sinopsis em va deixar ben encuriosida. Tot i que sóc culer de naixement (els meus primers peücs van ser blaugranes i amb l’escut del Barça ^^) el Fútbol no és pas una de les meves passions. És per això que vaig estar apunt de no llegir aquest llibre (guanyador del premi Guillem Cirfe de Colonya 2016) però com podia resistir-me? Em va atrapar des de la primera pàgina: un narrador peculiar, uns personatges entranyables i una història entretinguda i emotiva alhora... Què més es pot demanar?

 

L’Adrià, el protagonista, és porter i un dels seus somnis està relacionat amb el seu ídol, en Leo Messi. Tot i que aquest llibre no deixa de ser una oda al Fútbol (perquè ens fa reflexionar sobre totes les seves vessants: esportives, humanístiques, econòmiques...) crec que al final és l’excusa perfecta per connectar amb els joves lectors i tractar temes molt interessants com ara la pluralitat, el respecte, l’esportivitat (mai millor dit!) l’amistat, el primer amor o el recolzament de la família... A veure, qui no voldria tenir una avi com el de l’Adrià? Mireu com li parla:

 

p. 51 “Saps, Adrià, a la vida hi ha moments complicats, i el que no s’ha de fer mai és llençar la tovallola. Si perds, més ben dit, si no guanyes, que mai no sigui per manca d’esforç, de lluita. M’estic pixant. Bona nit!” XD

 

La veritat és que el llibre se m’ha fet molt curt ja que la narració és àgil, juvenil i divertida, i amaga una petita lliçó de vida molt bonica (encara que tampoc falta crítica a la nostra societat!). Tant si us agrada el Fútbol com si no, “Estimat Leo” hauria d’estar a la vostra llista de lectures pendents... Paraula de Mixa! D’altra banda, si no sou culers... potser això ja són figues d’un altre paner... ^.^

  

Mx


Write a comment

Comments: 0