Harry Potter y el legado maldito (ressenya sense spoilers + ressenya amb spoilers)

Títol: Harry Potter y el legado maldito

 

Autor: Jack Thorne, John Tiffany & J.K. Rowling

 

Traductora: Gemma Rovira Ortega

 

Editorial: Salamandra

 

Any d’edició: 2016

 

Sinopsis: Siempre fue difícil ser Harry Potter y no es mucho más fácil ahora que es un empleado con exceso de trabajo del Ministerio de Magia, un marido y padre de tres niños en edad escolar.

 

Mientras Harry se enfrenta con un pasado que se niega a permanecer donde pertenece, su hijo menor Albus debe luchar con el peso de una herencia familiar que nunca quiso. Como el pasado y el presente se fusionan ominosamente, padre e hijo descubren una verdad incómoda: a veces, la oscuridad viene de lugares inesperados.

 

Introducció

Avui us porto la ressenya de l’última lectura d'aquest any 2016... “Harry Potter y el legado maldito”. Des de la seva publicació he escoltat tota mena de comentaris i opinions d’allò més variades que van de l’amor fins a l’odi. Aquesta història sembla més aviat un fanfic escrit per un Potterhead qualsevol? Ser una obra de teatre fa la trama poc apetitosa a l’hora de llegir? Descobrim-ho!

 

Ressenya (sense spoilers)

INICI

 

- La veritat és que les primeres pàgines del llibre se’m van fer més aviat eternes. Estava confosa perquè no entenia on em portaria la història. No les tenia totes sobre si seria capaç de seguir igual tres centes pàgines més!

 

NUS

 

- Tanmateix, quan va començar l’acció em va engrescar més i en un parell de dies me’l vaig acabar!

  

 

DESENLLAÇ

 

- A l’hora de tancar el llibre tenia força coses sobre les que reflexionar. Per un cantó em va entretenir i emocionar retrobar vells personatges de la saga, però de l’altre la trama deixava molt que desitjar i s’aguantava per un fil.

 

PROS

 

- La diferència a l’hora de llegir l’obra en format de teatre no em va resultar farragosa. És més, trobo que agilitza la història i dóna més sensació d’acció.

 

CONTRES

 

- Hi havia moments ens els que els personatges no em resultaven creïbles. A més a més, la majoria de bromes i tocs humorístics en la meva opinió eren forçats i poc divertits. 

 

- La traducció al Castellà pel meu gust, era encarcarada i de vegades poc natural. I és curiós, perquè es tracta de la mateixa traductora dels darrers títols de la col·lecció de Harry Potter, però sincerament crec que en anglès hauria gaudit més de la història. 

 

RESSENYA (AMB SPOILERS)

INICI

 

- Ho he parlat amb altres lectors i crec que no sóc l’única que es va sentir desconcertada a l’inici de “Harry Potter y el legado maldito” pels seus grans salts en el temps. Què passa amb els primers cursos de l’Albus?

 

NUS 

 

- Trobo poc original que la trama girés al voltant dels “giratiempos” (chist!). Agafeu les pel·lícules de “Regreso al futuro”, afegiu varetes i una curiosa cicatriu i no trobareu gran diferència.

 

DESENLLAÇ

 

- Em va decebre que Jack Thorne recorregués a una estrategia tan feble com la de “la filla de Voldemort”. Si us he de ser sincera no m’imagino a la Bellatrix "en estat de bona esperança" XP

 

- A qui se li acut quedar-se a veure en directe l'assassinat de la Lily i en James? Si en Harry porta tota la vida traumatitzat per la mort dels seus pares, ara només li faltava això!

 

PROS

 

- M’ha agradat l’homenatge a tots els personatges i el fet de reviure escenes i moments que a la saga no vàrem poder explorar.

 

- He retrobat l’Snape durant unes pàgines i sóc feliç. ^.^

 

- Estic d’allò més sorpresa, perquè no m’hauria esperat mai que el meu personatge preferit fos l’Scorpius. Té un cor d’or, és intel·ligent i l’únic que li treu les castanyes del foc a l’Albus. La família Potter m’ha caigut francament malament (els fills d’en Harry són uns consentits) i no em podia creure que la Rose fos tan poc amistosa, egoista i prejudiciosa. L’Hermione podia ser una mica repel·lent, però la seva bondat la honrava. 

 

CONTRES

 

- Trobo que el guió no és gaire fidel al món de Harry Potter. Com és que a l’escena final el Harry es converteix en Voldemort amb una “poción multijugos” que ni és una poció ni conté absolutament res d’ADN del Senyor Tenebrós?

 

- Durant tot el llibre es fa èmfasis en que no queda ni un sol “giratiempo” a la faç de terra doncs es van destruir sense excepció, però de cop i volta en un curt període de temps no tan sols apareix un, sinó dos! I ara què se’n farà del “giratiempo” d’en Draco? Perquè la idea de la Hermione d’amagar l’anterior al seu prestatge deixava molt que desitjar. 

 

A més a més, us podeu creure que després de que l’Albus i l’Scorpius estiguessin hores discutint sobre quin encanteri fer servir per destruir el primer “giratiempo”, la Delphi simplement l’axafés amb el peu? 

 

Siriusament?

Conclusió (sense spoilers)

Si sou fans de Harry Potter i teniu ganes de rememorar la saga i descobrir amb més profunditat  què se n’ha fet dels seus personatges, aquest llibre us portarà una pila de records! Tot i així, la trama pot ser que us decebi i acabeu preferint els “fanfics” d’altres Potterheads!

 

Així doncs... l’heu llegit, en teniu ganes? Deixeu la vostra opinió als comentaris!

  

Mx


Write a comment

Comments: 2
  • #1

    Sofia (Monday, 02 January 2017 22:57)

    Molt bona critica Mixa, estic d'acord amb tu.

  • #2

    Mixa (Tuesday, 03 January 2017 09:24)

    Gràcies Sofia! ;-)

    Ens veiem a la propera sessió del Club dels Experts!

    Mx