Fira LiberisLiber 2015

_______________________CRÒNICA DE LA MIXA _______________________


Ja no es pot dir que la meva samarreta QL no tingui bagatge: el passat dia 3 d’octubre es va impregnar de literatura gràcies a l’ambient plàcid i festiu de la sisena edició de la  fira LiberisLiber d’editorials independents, organitzada anualment el primer cap de setmana d’octubre a Besalú... i ja tinc ganes de repetir l’any que ve!

Samarreta i lectora vàrem arribar-hi el migdia del dissabte sota un cel que jugava a saltar a la corda: ara el sol lluïa ben amunt, ara queien quatre gotes sobre l’imponent pont de Besalú... Però ben decidida i lluint l’estendard de la nostra comunitat Quellegista, la petita plaça Prat de Sant Pere es va obrir a tots nosaltres carregada a vesar de misteris i secrets a cada un dels estands de la fira. Ens donaria temps de veure’ls tots? Encara que la veritable gran pregunta era... Per quin començar primer?


O sigui que, mentre a la taula rodona de la fira Christian Felber (el fundador i referent mundial de l’economia del bé comú) impartia la conferència “L’economia del bé comú: volem un món més just?”, lectora i samarreta ens vam submergir en aquell riu de llibres multicolors. Ens capbussàvem a cada parada, sortíem a la superfície per agafar aire i ens hi tornàvem a tirar de cap, rodejades de lectors tan absorts i concentrats com nosaltres!


Finalment, la causalitat va voler que samarreta i Quellegista anéssim a parar a un estand on els seus encarregats eren ni més ni menys que els escriptors en persona d’algunes obres que s’hi oferien! I és clar, quant ells dos més ens parlaven de les seves novel·les, més atentament escoltàvem... La samarreta no va dubtar a donar-me un cop de colze i xiuxiuejar “Mixa, a què esperes?”. No em vaig poder negar a comprar-los... Entre tots m’havien convençut!


Així doncs, jo que tan sols buscava una perla, vaig tornar a Barcelona amb tot un tresor dins la meva llampant bossa oficial de la fira: els exemplars firmats i dedicats de “La sergent Anna Grimm” –de Montse Sanjuan- i “Brut Nature” –de Juan Carlos Borrego- (dels que ben aviat espero fer-ne la crítica), uns quants punters a la última i unes butlletes pel sorteig de llibres durant el cap de setmana.


Qui sap, si en aquell moment haguéssiu observat Besalú a vista d’ocell, entre la gentada de la fira -convertida en desenes de miniatures com les que exhibeix l’espectacular museu Micromundi de Besalú-, hauríeu albirat una jove lectora i una samarreta del QL microscòpiques saltant d’alegria. Des de tan amunt potser semblarien caber a la closca d’un festuc, però pel que fa a elles no cabien en si de joia.

 ____________________________Galeria___________________________


Write a comment

Comments: 2
  • #1

    Aurora Pomercy (Monday, 05 October 2015 19:22)

    Que bé Mixa que t'hagi agradat!!! M'encanta com ho has descrit! XD
    Unes fotos molt maques... la veritat és que Besalú ja és un lloc amb molta màgia de per si, però si a sobre hi afegim els llibres... esplèndid!!!

    Segueix així!

    Aurora

  • #2

    Mixa (Friday, 09 October 2015 15:58)

    Moltes gràcies pel teu suport, Aurora!
    Si tens la oportunitat de poder anar a la fira l'any que ve et recomano moltíssim que l'aprofitis! Jo intentaré repetir segur ;-)

    Una abraçada,

    Mx