El matí dels joves. Sisè dia a #LaSetmana19

Per fi havia arribat el matí dels joves, i em feia molta il·lusió estrenar-lo assistint a la presentació de “El senyal”, la primera novel·la de l’estudiant de periodisme i booktuber Marta Meneu-Borja. Des que ho a anunciar al seu canal “La prestatgeria de Marta”, em vaig alegrar moltíssim per ella, i va ser un plaer sentir-la conversar amb la booktuber Marta Botet sobre el llibre.

 

“Va començar amb un relat que vaig escriure fa anys” explicà la booktuber valenciana “Vaig continuar escrivint històries sobre dones i després les vaig ajuntar”. Dones fictícies de generacions diferents, però que comparteixen alguna experiència real relacionada amb el masclisme i la violència de gènere. “Tots els problemes que menciono els he viscut jo o gent del meu entorn” explicà Marta Meneu.

 

Presentació de "El senyal"
Presentació de "El senyal"

“És un llibre de denúncia?” li preguntà Marta Botet. “És més aviat una fotografia de la meva realitat” puntualitzà l’autora, que expressà el seu desig de normalitzar un debat sobre aquesta mena de temes. “La literatura feminista està molt explotada ara mateix, i no volia que se li posés l’etiqueta de juvenil i feminista. Vull evitar que això tiri enrere a nois joves i adults”

 

Per sobre de tot, Meneu-Borja, desitja que tothom es pugui sentir identificat amb el llibre, i encara no es pot fer a la idea de que s’hagi publicat .”M’espanta i m’emociona que tothom el pugui llegir”.

 

Qui tampoc ha assimilat la repercussió de la seva novel·la és Marta Orriols, autora de “Aprendre a parlar amb les plantes” (Edicions del Periscopi) i guanyadora del 9è Premi Illa dels Llibres. Durant l’entrega del premi (una escultura de l’artista Roser Oter), explicava que prefereix ser cautelosa amb l’èxit. El llibre ja s’ha traduït a més de cinc idiomes, i segueix emocionant a nous lectors. Tot i que el llibre ens parla d’un procés de pèrdua, Orriols el definí “com una novel·la de vida”.

 

A continuació s’organitzà un petit col·loqui moderat per Ricard Ruiz Garzón (“LGTBI i Queer: Dels títols als continguts”) i protagonitzat per Pol Guasch (Tanta gana), Thais Morales, Carme Polina (Gent de ploma i marabú) i Muriel Villanueva (Nines). L’acte suposà un petit avançament de la segona edició del Festival de Literaura Queer organitzat per l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana (AELC), que enguany tindrà lloc l’últim cap de setmana d’octubre (properament trobareu més informació al web de l’Associació).

 


Abans de marxar encara he estat a temps d’escoltar com a l’escenari 1 l’escriptor i dramaturg Marc Artigau recitava alguns dels contes del recull que acaba de publicar amb Fanbooks, “Les paraules inútils” (una selecció dels millors relats de la secció de Rac1 «El conte de Marc Artigau»). Tot acompanyant-lo, l’il·lustrador Miguel Gallardo anà dibuixant en directe imatges inspirades per les històries d’Artigau.

 

Demà és l’últim dia de la Setmana, i si fa un sol tan preciós com el d’avui de ben segur que serà un èxit... Però correu que tanquen al migdia! Us hi espero ;-) 

 

Mx




Write a comment

Comments: 0