El meu segon dia a la Setmana del Llibre en Català 2018


Foto de @LaSetmana (Twitter)
Foto de @LaSetmana (Twitter)

El meu segon dia a la Setmana del Llibre en Català no podria ser més diferent al primer! Malgrat que hi ha núvols que deixen anar indirectes de pluja, cada vegada el sol escalfa amb més força i s’agraeix l’ombra dels tendals. Però per sobre de tot, l’avinguda està plena de gom a gom!

 

Quan arribo, a l’Escenari 2... gairebé és impossible veure’l. Totes les cadires són plenes, i al seu voltant s’ha format una gran muralla d’espectadors i càmeres. No m’esperava que la Lectura popular en record de Montserrat Abelló pogués arribar a reunir tantíssima gent, fins que m’adono que avui el president Quim Torra ha vingut a donar un tomb per la setmana, i està participant a l’acte. Sigui com sigui, m’alegro que tanta gent escolti les paraules de Montserrat Abelló!

 

Després de trobar-me amb unes companyes Quellegistes del fòrum Ploma, ens dirigim plegades al mòdul de la ILC, que avui rep visites constants. Ha arribat el moment del bookcrossing, i m’ha tocat L'home que fugí de la boira, de Francesc Planas. <<És metge cardiòleg de Badalona, que és d’on sóc joc>> em diu la Quellegista Anna Maria Vives en veure que he agafat el llibre que ha deixat ella <<Som molt amics i sempre ha escrit. A més a més també pinta uns quadres preciosos!>>. Contenta, doncs, d’haver-lo descobert!

 

També he pogut saludar per fi al nou director de la Institució de les Lletres Catalanes, Joan-Elies Adell, i a la booktuber Marta Botet (del canal Recomanacions de Llibres), que avui està donant un cop de mà a la caseta de la ILC.

 

Foto trobada Quellegistes.... Noemí Martínez (esquerra) Ester F. Matalí (centre) Joan-Elies Adell (tercer per la dreta) i més!
Foto trobada Quellegistes.... Noemí Martínez (esquerra) Ester F. Matalí (centre) Joan-Elies Adell (tercer per la dreta) i més!

 

Després, m’he tornat a esmunyir cap a l’escenari dos per escoltar el final de la presentació de Contes per ser lliures, un àlbum il·lustrat de varis autors que publica l’Associació Catalana pels Drets Civils

 

Foto de @LaSetmana (Twitter)
Foto de @LaSetmana (Twitter)

Després d’esperar al darrera d’una cua creixent i un xic caòtica, em faig amb un exemplar. Fa olor a tinta, i paper recent imprès... l’olor de la llibertat per a tots els amants de la lectura! He aconseguit les signatures de sis dels seus autors i il·lustradors: Mercè Galí, Romina Martí, Jordi Vila, Mercè Canals, Marc Artigau (La cova dels dies) i Ignasi Blanch (mireu aquí l’entrevista al canal). Visca!

 

Després de fer un tomb, aconseguir material pel meu reportatge i trobar més cares conegudes, decideixo que ja n’hi ha prou per avui. La Setmana és molt llaminera, però serà millor que no me l'acabi tota el segon dia...

 

Ens veiem segur el dia 13 a les 18:15h a la presentació de Bel Olid de “Tina Frankens”... No hi falteu!

 

Mx



Write a comment

Comments: 0