Tu zodíaco chino [CAT]

Títol: Tu zodíaco chino

 

Redacció: ACV Edicions

 

Il·lustració: Sonia Alins i ACV

 

Editorial: ACV Edicions

 

Any d’edició: 2010

 

Sinopsis: El millor del teu signe del zodíac xinès. Anècdotes i llegendes. Curiositats de personatges famosos. La teva relació amb la resta de signes del zodíac.

 

La saviesa oriental distingeix i agrupa qualitats humanes en cada un dels 12 animals del seu zodíac.

 

¡Un llibre interessant i divertit!

 

Ressenya

Aquest Nadal ha sigut memorable: m’he retrobat amb antics familiars, les reunions amb amics han estat molt agradables i un dels moments més entranyables fou obrir els regals amb la família... i veure les seves cares de sorpresa al descobrir els llibres de l’horòscop xinès d’ACV Edicions! 

 

Per casa corren alguns dels llibres d’aquesta editorial, com la clàssica però atemporal col·lecció de “L’any que tu vas néixer” (ja us en parlaré un altre dia), però aquests ens faltaven, i han causat furor! 

 

Aquesta col·lecció consta de 12 títols, un per cada animal del zodíac xinès. Sabeu com funciona? Tal com s’explica a cadascun dels llibrets: “El zodíac xinès no està basat en els 12 mesos de l’any, com l’occidental, sinó en un cicle de 12 anys que es repeteix. Així, cada animal representa un any, i no un mes. A diferència del calendari occidental, basat en els moviments del sol, el calendari astrològic xinès es basa en els moviments de la lluna.” Com? Encara no sabeu què sou? A la contraportada de cada exemplar trobareu la llista d’anys, mesos i dies des de 1930 perquè ho pugueu descobrir!

 

I ara sí, ja estareu llestos per començar a descobrir les vostres virtuts! Però aquests no són els típics llibrets per a amants de l’astrologia, sinó que estan plens d’anècdotes, llegendes i curiositats amenes i hilarants des de la primera pàgina! A més a més, segur que veureu que compartiu més d’un atribut amb els vostres ídols en el món de l’esport, l’espectacle, la pintura, la literatura, el cinema, l’arquitectura, els negocis o l’ensenyament entre d’altres!

 

A mi em va fer especial il·lusió veure que escriptors de la mida d’Agatha Christie o Oscar Wilde també eren tigres (visca!) però també em vaig emocionar recordant l’increïble història d’integració social de la generosa tigre Annie Sullivan, i em vaig endur una gran sorpresa en trobar al cuiner Ferran Adrià a la llista. Ara que ho penso, quin encert que l’obra de teatre sobre la seva vida es digués “El Tigre de Yuzu”! (encara no heu vist el meu reportatge pel festival Grec sobre aquesta obra? Ho podeu fer AQUÍ)

 

Però això no és tot! Als llibres també trobareu curiositats sobre el vostre animal als còmics, la televisió o la ficció en general i aprendreu coses que potser desconeixíeu sobre la seva espècia o símbol que representen. Tot i ser un llibre molt curt, cada capítol us tindrà entretinguts entre les petites però absorbents càpsules de text i les caricatures tan divertides de diferents personalitats... des del pintor Joan Miró convertit en una serp, el cantant Bono en una rata o fins i tot l’actriu Marilyn Monroe en una tigressa (una altra estrella a la meva llista!).

 

I com a cirereta del pastís, trobareu les diferents compatibilitats amb la resta de signes del zodíac xinès. Però no us preocupeu, perquè per menys afins que sigueu, a “Tu zodíaco chino” sempre intenten buscar el cantó positiu de la vostra relació.

 

Només us diré una cosa... Quin tip de riure ens vam fer la meva família i jo comparant les nostres qualitats amb les de l’horòscop! Ep, poca broma! A la meva mare li van encertar de ple, les del meu pare s’hi van apropar bastant, i a mi em va servir per recordar-me alguns atributs que haig de millorar. Aneu amb cura, que d’ara en endavant aquesta mixeta està preparada per mostrar el seu esperit de tigressa! Quedeu avisats ;-)

 

Mx


Write a comment

Comments: 0