Percy Jackson i els Déus de l’Olimp: La batalla del laberint | L’últim heroi de l’Olimp

Títol: Percy Jackson i els Déus de l’Olimp: La batalla del laberint | L’últim heroi de l’Olimp

 

Autor: Rick Riordan

 

Editorial: Disney Hyperion (anglès)  Salamandra (català i castellà)

 

Any d’edició: 2009 - 2011

 

Sinopsis: 

 

Percy Jackson i la batalla del laberint

 

A punt de començar primer de Secundària, en Percy Jackson no espera emocions fortes, sinó més aviat un avorriment soporífer. Però quan a la nova escola es presenta una vella amiga, a més d’un parell d’animadores diabòliques, els esdeveniments es precipiten i tot comença a anar de mal borràs. Cronos, el malvat Senyor dels Titans, amenaça de destruir el Campament Mestís on es refugien els joves semidéus. Per evitar-ho, en Percy i els seus amics han d’emprendre una arriscada recerca pel laberint, un món subterrani empestat de trampes temibles i criatures perverses que va ser concebut per destruir qui gosés profanar-lo.

 

Percy Jackson i l’últim heroi de l’Olimp

 

Els mestissos han dedicat molt de temps a preparar-se per a la batalla decisiva contra els titans, conscients que les seves possibilitats d’obtenir la victòria són mínimes. Ara l’exèrcit de Cronos és més formidable que mai i els poders del maligne tità augmenten amb cada déu i cada mestís que recluta.

 

Després de fracassar en un primer intent per aturar els devastadors sequaços de Cronos a alta mar, en Percy Jackson i els olímpics s’esforcen per mantenir a ratlla la fúria desfermada del monstre Tifó. Quan Cronos ordena l’avançament definitiu cap a Nova York, on el mont Olimp es troba pràcticament indefens al capdamunt de l’Empire State, parar els peus a l’implacable Senyor del Temps dependrà exclusivament d’en Percy i el seu petit exèrcit de joves semidéus.

 

En aquesta aventura final de la sèrie, la profecia llargament anunciada sobre el setzè aniversari d’en Percy per fi s’acompleix. I mentre als carrers de Manhattan es produeix una batalla despietada per governar la civilització occidental, en Percy té la terrible sospita d’estar lluitant contra el seu propi destí.

 

Ressenya

Per fi ja he acabat la saga de Percy Jackson! Visca!!!

 

Si us he de ser sincera, la veritat és que m’he emocionat amb el final de “L’últim heroi de l’Olimp”, però per sort la senyora que seia al meu davant a l’autobús estava ben adormida i no ha vist com somreia d’orella orella i se m’entelaven els ulls. Definitivament els últims capítols del cinquè llibre han estat una de les meves parts preferides de la saga.

 

Tots els personatges de la saga per burdge-bug
Tots els personatges de la saga per burdge-bug

D’altra banda, haig de reconèixer que arribats a aquest punt les trames dels llibres se’m barregen bastant. Tot i que el quart llibre està replet d’acció, m’ha semblat una mica prescindible i en general la saga se m’ha fet repetitiva a partir del tercer llibre.

 

A més a més, ara ja entenc per què algunes persones consideren en Percy Jackson el nou Harry Potter: realment hi ha bastantes semblances entre ells...

 

Parlant sobre en Percy, admeto que al final de la saga em cau molt millor que al principi (^.^) i que ha experimentat una evolució interessant a través dels llibres (com la majoria de personatges, és clar!) però pel meu gust encara és massa irreflexiu (ho sento però el meu cor és #teamMagnus).

 

En general, em quedo amb els bonics missatges de la saga sobre l’amistat, la família, la lleialtat, l’esperança i tants d’altres, i us animo un cop més a que llegiu Percy Jackson!     

 

Dit això, després d’haver devorat la saga i llegit el segon llibre de Magnus Chase, crec que em prendré unes vacances lluny de l’univers de Rick Riordan durant una temporada, però el millor de tot és que encara queden una pila d’aventures més per descobrir!

 

En fi, com a homenatge al fill de Poseidó, tot seguit us deixo un petit recull de vídeos, fanarts i fanfics sobre la saga... Si coneixeu alguns més no dubteu a compartir-los!

 

Mx


WEBSERIE DE PERCY JACKSON

PERCY JACKSON: El musical




P.S. S'acaba de traduït al castellà “Magos y semidioses” un recull de tres històries escrites per Rick Riordan on les sagues de Percy Jackson i les Cròniques de Kane es barregen amb un resultat hilarant!

 

Jo només he llegit la tercera història en anglès, però gràcies a això em vaig decidir a donar una oportunitat a la saga original de Percy Jackson, o sigui que us la recomano. Si voleu saber-ne més tot seguit us deixo la ressenya d’una gran fan de Rick Riodan que ja se l’ha llegit!


Write a comment

Comments: 0