Crida 96 <<Llança>> - La bronca més gran del segle XIII

Relat basat en fets reals

 

Genguis Khan, el primer emperador Mongol, descansava a la seva tenda quan va rebre una visita inesperada.

 

-Oelun-eke, quina sorpresa. Què hi fas aquí? –exclamà en veure entrar una dona de posat imponent.

 

-M’he assabentat que has empresonat i privat d’honors al teu germà Qassar. –contestà ella.

 

-El xaman Koktxu em va anunciar que estava en perill per culpa seva.

 

-Gran Genguis Khan, escolta el meu prec i perdona el teu germà! –suplicà la dona agenollant-se.

-Em sap greu mare. Tot acabarà aviat.

 

Oelun es posà dempeus de mica en mica amb una tranquil·litat que no presagiava res de bo.

 

-Temudjin –Genguis féu una ganyota en sentir el seu veritable nom –es pot saber com se t’acudeix volar executar al teu germà? Com t’atreveixes a fer-me això a mi! Jo, que vaig sobreviure a l’hivern més dur de la meva vida buscant baies, arrels i mill per alimentar-te a tu i els teus cinc germans quan el clan ens va abandonar i robar el ramat després de l’assassinat del teu pare! Així m’ho pagues? Donant aquests disgustos a la teva mare? 

 

A fora, els soldats escoltaven atentament com escridassaven el senyor de tots els oceans. Quan els ecos dels crits van començar a remetre, Genguis, palplantat com un estaquirot, tragà saliva amb dificultat i xiuxiuejà amb un fil de veu:

 

-Si, mare.

 

-Què has dit? No et sento! Parla més alt!

 

-He dit que sí, mare. Els honors de Qassar seran restituïts.

 

-Així m’agrada, au vés, corre!

 

Genguis es va escurar la gola i sortí de la tenda a grans gambades amb el cap ben alt. A fora va trobar els seus soldats intensament concentrats afilant les seves llances i espases. Havien estat testimonis de de la major bronca del segle XIII.

 

Epíleg

 

Al xaman Koktxu no li va fer gaire gràcia assabentar-se de l’alliberació del seu germanastre, així que continuà conspirant per dirigir l’imperi mongol fins que un dia va ser assassinat a l’estil dels nobles mongols, sense vessar la seva sang, a mans de tres guàrdies que li van trencar l’espinada amb el permís de Genguis per haver insultat en públic el seu germà Temuché.

 

Mx


Write a comment

Comments: 0