Llibre vs. Pel·lícula: "Percy Jackson i el lladre del llampec"

 

 

 

 

VS.


 

Introducció: 

 

Vaig veure la pel·lícula de “Percy Jackson i el lladre del llampec” per primera vegada quan es va estrenar el 2010 i sí, ho vaig fer sense haver llegit abans la novel·la. Tot i així, ja coneixia els llibres de Rick Riordan (al “Què Llegeixes?” s’havien tornat tan famosos que fins i tot hi havia jocs de rol!). Anys després, finalment em vaig animat a descobrir Riordan (descobriu per què AQUÍ) i després de devorar “El lladre del llampec” vaig decidir tornar a veure la pel·lícula.

 

Opinió:

 

Recordo que la primera adaptació de Percy Jackson a la gran pantalla em va semblar força entretinguda. A l’actualitat penso el mateix: com a pel·lícula no està malament per passar l’estona i riure una mica. Tanmateix, ara que conec la història original, veig que com a adaptació deixa bastant que desitjar.

 

 

L’adaptació:

 

No sé fins quin punt va estar d’acord Riordan amb el canvis efectuats al guió, però ara comprenc perquè els fans es van disgustar amb l’adaptació. És comprensible que una sola pel·lícula de dues hores no pugui encabir totes les aventures que viuen en Percy i els seus amics, però d’això a tergiversar i canviar per complet la trama, els personatges i la història sencera... La veritat és que no sóc capaç de pensar en una sola escena que sigui 100% fidel al llibre. 

 

Mirant el cantó positiu, com em va dir una jove lectora: “És com veure una nova aventura de Percy Jackson”

 

El final:

 

L’únic que m’ha agradat més que el llibre apart de la adaptació de l’Hotel Lotus, ha sigut la batalla final de la pel·lícula, doncs li dóna un  toc més espectacular a la història. La resta m’ha semblat molt fluix i molt poc compatible amb el llibre.

 

 

Llibres vs. Pel·lícula:

 

Com ja haureu endevinat, en aquesta ocasió la novel·la guanya el “Llibre vs. Pel·lícula”. Tot i que els efectes especials estan ben aconseguits i us ho passareu bé veient-la, la escadussera adaptació no em va deixar gaudir l'adaptació tant com hauria volgut.

 

Recomanació:

 

Si veieu la pel·lícula havent llegit el llibre és imprescindible mantenir el cap fred o us passarà com a mi, que no podia parar de comentar la infinitat d’errors de guió. Acabareu esgotats, us ho asseguro. I si heu vist la pel·lícula i encara no heu llegit el llibre... A què esteu esperant per fer-ho? 

Mx


Trailer oficial de la Pel·lícula


Write a comment

Comments: 0