Croquetas y wasaps [CAT]

Títol: Croquetas y wasaps

 

Idioma: Castellà

 

Autora: Begoña Oro

 

Editorial: Ediciones SM

 

Any d’edició: 2013

 

Sinopsis: T'has preguntat mai què quedarà de tu quan ja no estiguis? Clara si. Just quan està a la vora de la piscina. I té dues opcions: tirar-se de cap quan tot el seu cos crida perquè ho faci, o quedar-se quieta tapant-se les orelles amb les mans.

  

Novel·la realista que engrandeix l'univers de Aranja i llimona i narra amb l'estil actual i espurnejant de Begoña Oro el xàfec de sentiments a què s'enfronta una adolescent quan s'adona que té a l'abast de la seva mà l'oportunitat de ser feliç.

 

Ressenya

Feia temps que havia sentit a parlar de l’exitosa comèdia de Begoña Oro, però fins aquest Sant Jordi no em vaig atrevir a llençar-me a la piscina (com diria la protagonista d’aquesta novel·la). I per què ho he acabat fent? Doncs principalment per tres motius...

 

1. El Booktrailer del llibre és dels més divertits que he vist mai

 

2. Begoña Oro venia a signar els seus llibres a Barcelona per Sant Jordi

 

3. La Irene del blog “El pingüino lector” me’l va recomanar molt (MOLT)

  

Així que el dia de Sant Jordi vaig emprendre un periple per aconseguir un exemplar de la sisena edició per totes les paradetes... sense èxit. Després de donar més voltes que un ventilador, estava apunt de perdre l’esperança quan per fi el vaig trobar! I just en aquell moment Begoña Oro va acabar la seva primera sessió de signatures del dia.

 

La meva cara en aquell moment
La meva cara en aquell moment

 

Per sort, la meva constància es va veure recompensada i per la tarda vaig aconseguir que me’l dediqués. Fins i tot la vaig poder entrevistar pel meu reportatge de Sant Jordi... Visca!

 

 

La meva cara en aquell moment
La meva cara en aquell moment

 

I a dia d’avui us en porto la ressenya al meu blog, perquè només fullejar el principi em va enganxar per complet! De fet ha superat les meves expectatives, i és un llibre tan actual avui com fa cinc anys (excepte per les actualitzacions de WhatsApp).

 

Els sentiments que s’hi tracten (ira, tristesa, culpabilitat, enyorança, desamor, esperança) no passen mai de moda! Ja sabeu que no sóc lectora habitual de novel·les realistes i/o romàntiques, però m’encanta l’humor i les narracions peculiars. I és això el que fa aquesta història tan especial... És tan àgil que mai saps amb què et sorprendrà el següent capítol!

 

Begoña Oro
Begoña Oro

A més a més, tot i ser (en part) una història d’embolics adolescents, té la quantitat justa de personatges perquè no necessitis un esquema per saber qui és qui. Bé, a excepció de la divertida escena il·lustrada per Ricardo Cavolo del capítol 75 “Partido de beisbol”!

  

Si us vau passar bé amb l’obra entremaliada i entranyable de Kerstin Gier “Perdida con las mates, loca por tus besos”, aquesta novel·la us la recordarà bastant. Potser fins i tot us sembla el doble de divertida! A més a més, “Croquetas y wasaps” conté crítica social i tracta altres crisis emocionals com ara la pèrdua i el procés de dol. 

 

De fet, el que fa sobresortir de veritat la trama d’aquesta història d’entre altres de semblats és l’estil narratiu de l’autora. Les seves expressions estan plenes de picardia i reflexions profundes camuflades de jocs de paraules. Aquest llibre es mereix una segona lectura per poder extreure-les totes!

 

M’agrada que el personatge de la Clara no es talli un pèl a l’hora de dir les coses pel seu nom i desintoxicar-nos d’escenes “peliculeres”. Potser per això, citant a la mateixa protagonista, he trobat a faltar una mica més de “oh, de ah i de uh” al final, però s’ha vist compensat per unes escenes tan emotives que han fet disparar els ruixadors contra incendis dels meus ulls.

 

Segur que empatitzareu i us sentireu identificats amb els protagonistes (sens dubte l’abuelo ha sigut el meu preferit... potser perquè m'ha recordat una mica al meu ^.^). Després d’un final un pèl precipitat, m’hauria agradat conèixer-los a tots més a fons i veure la història des del seu punt de vista. Però no us preocupeu, perquè aquesta història us deixarà amb bon gust de boca... amb gust de croquetes fetes amb molt d’amor. Paraula de Mixa!

 

Mx


BOOKTRAILER DE "CROQUETAS Y WASAPS"


P.D. Sabíeu que (segons em va dir Begoña Oro) l’escena final de l’hamaca és totalment accidental? ^.^


reportatge sant jordi 2018


Write a comment

Comments: 0