Pica Lletres

Títol: Pica Lletres

 

Autors: Sílvia Pons Seguí i Eduard Carmona (Produccions Audiovisuals Antàrtida)

 

Il·lustracions: Laura Miyashiro

 

Editorial: Fanbooks

 

Any d’edició: 2017

 

Sinopsis: Barbarismes que s’amaguen entre mots pacífics, mots desemparats que busquen ser definits, pífies ortogràfiques que demanen ser esmenades, frases fetes per donar i vendre, endevinalles canalles que desitgen ser resoltes, lletres perdudes que volen formar mots o errades sonades que taquen els cartells i ens fan ensopegar. Esmola’t la llengua i enganxa’t al llibre del programa Pica Lletres!

 

PARTICIPA al concurs i emporta't un dels 3 LOTS de llibres que sortegem!

 

 

Ressenya

Hola Quellegistes! Avui us porto una de les novetats de l’editorial Fanbooks que m’ha cridat molt l’atenció. Segur que us adoneu de seguida que no és un llibre ordinari... sinó extraordinari!

 

El Pica Lletres està basat en el concurs de TV i ràdio amb el mateix nom que ensenya als alumnes de secundària a jugar amb la llengua. No a fer ganyotes, sinó a perdre la por i divertir-nos amb la gramàtica, els barbarismes i els embarbussaments. I em sembla genial que als lletraferits també se’ns posi a prova en el nostre terreny... els llibres! I no, que sigui una lletraferida no vol dir que cap vocal ni consonant m’hagi enviat de cap a l’hospital (XD) sinó que m’agrada molt llegir! 

 

És per això que aquest és el format perfecte per desafiar-nos a nosaltres mateixos i jugar lluny de les pantalles i la tecnologia. Tan sols fa falta carregar les piles del cervell i començar a pensar! Ja veureu que de seguida la gent us comença a mirar de forma estranya quan feu el vostre ball de la victòria en superar una partida, o bé que renegueu en veu alta per haver canviat la solució correcta a l’últim moment! 

 

Concurs Pica Lletres
Concurs Pica Lletres

I és que aquest llibre té el format ideal per poder-vos-el emportar a tot arreu... mentre espereu el tren, durant un llarg viatge en cotxe o a la maleta quan marxeu de vacances. I un petit detall que m’encanta... les vores de les pàgines són arrodonides! Mmm, quin gust deixar de preocupar-se per si s’escantonen, i que agradables al tacte! Ah! I tot plegat acompanyat per les il·lustracions de Laura Miyashiro, qui vaig descobrir amb el llibre “Al teu rotllo” de Flavia Company.

 

A més a més, el “Pica Lletres” és per a tots els gustos... Cadascuna de les 11 partides (composada per diferents reptes i jocs) estan tematitzades des de la cuina fins al mar, passant per música, natura, esports o jocs i joguines! O sigui que no teniu excusa... Siguin quines siguin les vostres aficions segur que descobriu un repte que us atraparà! Jo que toco varis instruments m’he pres la partida de la música com una cosa personal ^.^

 

Això sí, no importa la temàtica de la partida, les meves seccions preferides són “L’endevinalla canalla” i el “Mot desemparat”! Precisament van ser amb aquests jocs que vaig posar a prova els meus companys del programa Vull Ser Jove a Ràdio Sant Boi fa una parell de setmanes i... vam riure tant que hauria d’estar prohibit!

 

Així que ja ho sabeu... la diversió està assegurada, no importa amb qui jugueu... Paraula de Mixa! 

 

Mx


Però això no és tot!

 

Al final de cada partida tindreu l’oportunitat de resoldre una paraula de l’acròstic que trobareu al web www.picalletres.grup62.cat!

 

Si aconseguiu descobrir els onze mots podreu participar en el sorteig de diversos premis i lots de llibres!!


ÚLTIMS GUANYADORS DE LES FINALS NACIONALS DEl concurs PICALLETRES