LiberisLiber 2016 - Crònica de la Mixa



Extenuada però satisfeta somric a la foscor que rodeja el Bus Indi de camí cap a casa. Ha sigut un dia esgotador, les pedres de Besalú han marcat les meves sabates i l’esperit d’aquesta fira ha deixat petja al meu cor.

 

El meu desig per fi s’ha fet realitat i aquest any he pogut descobrir LiberisLiber a fons: he gaudit d’una visita turística guiada, he retrobat amics i coneguts amants dels llibres, m’han signat un parell de novel·les, he assistit a trobades i escaramusses poètiques... Pels que encara no sabeu del que estic parlant, LiberisLiber és la fira d’editorials independents que es celebra cada any a Besalú el primer cap de setmana d’octubre (i que ja va per la seva setena edició). El 2015 vaig gaudir-ne tan sols un matí, però em vaig fer la promesa de que això no quedaria així. ;-D

 

Gràcies al Bus Indi que els organitzadors van posar a disposició de tots aquells que volguéssim visitar LiberisLiber des de Barcelona, aquest 2016 he pogut gaudir d’un dia sencer al cor de Besalú. La fira feia goig de veure, plena de noves editorials que per fi han pogut sumar-se a la festa com L’Avenç i Club Editor. Vaig tenir el plaer de parlar amb dos de les seves editores, Núria Iceta i Maria Bohigas, i les dos compartien el mateix entusiasme per poder-se sumar a una iniciativa genial que es supera i reinventa any rere any. 

 

D’altra banda, va ser també increïble poder visitar la part més històrica de la ciutat gràcies a la col·laboració de l’Oficina de Turisme amb la fira. De la mà de la nostra guia descobrírem els secrets de Besalú i vam poder entrar al micvé de l’antiga sinagoga (un dels únics conservats a Europa) a més a més de veure en persona la Vera-Creu de l’església de Sant Vicenç.

 

 

 I parlant de relíquies i meravelles... Finalment també vaig poder visitar el museu de miniatures Micromundi, un racó màgic ple d’obres ESPECTACULARS! Braus corrent per potes de mosquits, vaixells navegant per l’ala d’un insecte, més d’una desena de camells travessant el forat d’una agulla, la Sagrada Família i el pont de Besalú pintats amb un pel de pestanya... Senzillament no tinc paraules per descriure la meva fascinació! Haureu de venir vosaltres mateixos a comprovar-ho! 

 

 

Però tornant a la fira, per la tarda vaig posar rumb a la Biblioteca Ramon Vidal de Besalú per assistir a la trobada de Bibliotecàries de Girona amb la presència de la Cap del Servei de Biblioteques, Carme Fenoll. Un cop allà, la gent del públic vam poder gaudir d’una breu introducció al món de la “Bibliomaleta”, un projecte pedagògic que promou la iniciació a la lectura entre nens de 0 a 5 anys . Tal i com digué Mariona Masgrau (una de les professores dissenyadores del contingut) “Llegir comença molt abans del que ens pensem”. Personalment, hi estic completament d’acord! Si tots els pares del món dediquessin el mateix temps per llegir amb als seus fills que el que em van dedicar a mi de petita, ser un àvid lector deixaria de considerar-se una raresa. 

 

 

A continuació, ara sí donant per començada la trobada, un grup de bibliotecàries gironines ens van mostrar els llibres que havien adquirit a la fira: contes, assajos, novel·les, clàssics, novetats... i jutjant les seves cares de felicitat diria que estaven força satisfetes amb el resultat! Definitivament es van merèixer un fort aplaudiment per part del públic ;-D Però per si amb aquestes bones notícies no n’havíem tingut prou, Carme Fenoll va compartir amb nosaltres com a colofó final una primícia: el servei de préstec virtual E-Biblio ha comprat les llicències de totes les lectures obligatòries de secundària! Val a dir que la seva declaració va arrencar una ovació gairebé tan gran o més que la primera ^.^

 

Abans de marxar de nou amb el bus, però, encara vaig poder assistir a l’escaramussa poètica (amb Esteve Plantada, Míriam Cano, Carles Rabassa, i Miquel Àngel Llauger entre d’altres) i a l’entrega del Premi Francesc Garriga a Guillem Gavaldà.

 

 

En fi, si li hagués de posar alguna pega a la fira (més enllà de que s’acabi, és clar) seria que pot resultar perillosament addictiva! Impossible no acabar amb uns quants llibres al sarró! Tot seguit us deixo el meu botí... 

I ja tan sols em queda dir una cosa... Felicitats LiberisLiber! Ens veiem l’any que ve!

 

____________________Galeria____________________


Write a comment

Comments: 2
  • #1

    Liberisliber (Tuesday, 04 October 2016 16:32)

    Moltíssimes gràcies per les teves paraules. Amb visitants entusiastes com tu, això no hi ha qui ho pari!

    Miquel-Àngel Codes Luna. Director

  • #2

    Mixa (Tuesday, 04 October 2016 17:43)

    Moltes gràcies a vosaltres per fer-ho possible! ;-)

    Una abraçada!

    Mx